Zaterdag 20 juni : Wandelen in Porlock
Vandaag niet zo heel veel te schrijven. De hele dag staat in het teken van wandelen en natuurlijk de 5-1 overwinning van Nederland op Zweden.
Het weer begon Engels. Druilweer met een beetje regen dus ontbijt in de camper maar na 11.00 uur knapte het op en werd het steeds aangenamer. Een ideaal temperatuurtje om te wandelen. Dat hebben we dan ook zo’n beetje de hele dag gedaan. Eerst van de camping door het bos naar Porlock. Daar liepen we langs het “Dovery Manor museum” waar we even binnen gingen. Vertelt iets over de geschiedenis van Porlock, w.o. de dijkdoorbraak in 1998 door storm Lilly.

Daarna alvast met een drankje voorverkend bij de “Shipp Inn Pub” waar we vanavond de wedstrijd gaan kijken en de typisch Engelse huisjes bekeken.



Bij het information center hebben we een kaart gehaald met een uitgestippelde route. Het zou 6,4 km zijn, maar het waren er ruim 9.

Heen door de Marsch (door dijkdoorbraak ondergelopen gebied) en langs de kust en terug via het bos.





Het keerpunt van de route was in Porlock Weir. Havenplaatsje en zoals altijd liggen de bootjes bij eb hier op het droge.



Om 17.15 uur waren we weer terug in Porloch waar we voor het grote scherm in de Ship Inn Pub zijn gaan zitten. Daar ook gegeten en de wedstrijd gekeken. 5-1 wie had dat gedacht. Na de wedstrijd nog 3 kwartier naar de camping gelopen dus 12 km zitten er vandaag wel op. Conclusie. Mooie wandeling. Af en toe pittig. Porlock is een leuk dorpje en we zijn er nog steeds niet aan gewend maar het is retesteil..
Vandaag ook niet zo’n harde wind dus driftig met de drone aan het expirimenteren geweest. Wat beelden aan elkaar geplakt. Had korter gekund, maar ik stop er even mee. Het geeft aardig onze wandeling weer. Die had ook wel korter gekund.
Morgen vertrekken we hier weer en gaan op naar Bath. We hebben daar een camping voor 3 nachten gereserveerd. Het wordt 30+ graden. Ben benieuwd of we weer naar de koelte verlangen straks.

Mooi hoor. En wat schafte de pub? Niet gebleven om Duitsland te kijken?
Bath is zo leuk en mooi. Very Jane Austen, maar dat boeit jullie waarschijnlijk weinig 😂.
Hoi Arjen ik ga Rob straks een beetje bij praten wat Jane Austen betreft. Want wie wil er dan geen Mr. Darcy🤩
Prachtig die foto’s 🤩.
Net als bij harry Potter 🧙🏼♀️😅
Leuke verhalen jongen. Wij zijn op dit moment in Avignon en gaan morgen meer naar het noorden; op huis aan. De temperatuur gaat -anders dan je zou verwachten- omhoog: van 36 naar 39 graden (gisteren was -op buienradar- de verwachting zelfs 41 graden) Als jullie morgen 30 graden aantikken en het (te) warm vinden, denk dan maar aan ons. Je drone filmpjes zijn écht leuk, maar ook de gewone foto’s met de mooie huisjes zijn erg leuk. Ga vooral door met jullie leuke verslag. Groet, ook aan Heike! A&A
Hier een late reactie.
Onze Wendy trouwde gisteren, dus het lezen van jullie verslag moest even wachten.
Maar nu weer met veel plezier gelezen, en meegereisd.
Die herkenbare Engelse sfeer, waar zeker de huisjes een onderdeel van zijn.
De droogliggende bootjes, de mooie natuur.
Engeland heeft daardoor altijd aantrekkingskracht voor ons gehad.
Dat steile met zo’n grote wagen,die smalle weggetjes, ook herkenbaar en soms ook heel spannend.
Waag niet te veel.
En dan mag je nu ook nog Engeland bij mooi weer gaan ervaren.