Woensdag 3 juni 2026
De eerste grote reis met de camper. Zij gaat vanaf nu door het leven onder de naam “WITTJE”. Lijkt heel erg op de naam van de boot maar als je goed oplet zie je dat hier 2 T’s worden gebruikt. De wens van Heike.
De naam is niet alleen veranderd maar het interieur heeft ook een andere look gekregen. Paarse gordijnen en bont gekleurde (plak)tegeltjes in de keuken en de wc/douche. Was niet mijn idee, maar nu het gedaan is, ziet het er echt leuk uit.


Ik heb me vooral bezig gehouden met een permanente achteruitrijcamera. Dus dat je ook beeld hebt als je niet in de achteruit versnelling staat. Ook gelukt.

Nog wel even spannend was de weegbrug. We hadden namelijk geen idee hoeveel Wittje weegt nu alles er in zit en of we niet boven de 3500 Kg uit zouden komen. Nou dat viel reuze mee. 3130 Kg. Moeten nog wel de fietsen er op en een paar laatste dingen. Dus we houden nog iets van 300 Kg over.

Wat is het plan? Wel, we hebben er 8 weken voor uit getrokken om een deel van Zuid-Engeland, Wales en Ierland te bezoeken
8 weken???? zo lang vakantie? Jazeker, we hebben vorige week na respectievelijk 46 en 42 jaar afscheid genomen van ons “werkleven”. Dus voor het eerst op vakantie zonder een einddatum en eigenlijk ook zonder een echt vast plan. Uiteraard hebben we wel een ruwe schets en die ziet er als volgt uit.
- Vertrek op donderdag 4 juni 2026 naar Calais (FR)
- Volgende dag met de Ferry over naar Dover
- Tussen 5 en 26 juni Zuid Engeland
- 26-30 juni Abbey Wood camping in Londen
- 27 juni concert Garth Brooks in Hyde Park (kinderen komen ook)
- 30 juni richting Oxford/Cotswolds/Wales
- Begin juli oversteek naar Ierland
- 3 weken met de klok mee langs de Ierse kusten
- Eind juli met de Ferry van Belfast naar Schotland
- Daarna in een paar etappes naar Harwich voor oversteek naar Hoek van Holland
- Vooral proberen links te rijden al die tijd
Dus toch wel een beetje een plan maar behalve de 1e overnachting in Calais, de Ferry en de 4 nachten Londen nog niets vastgelegd. Mogelijkheden om van het plan af te wijken zijn er dus voldoende.

We hebben er zin in!!!!!


Ik vind het weer leuk jullie op deze reis te volgen.
Ik ben vaak in Engeland, Wales, Ierland en Schotland geweest.
Er staat jullie een mooie reis te wachten.
Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Fijn dat ik jullie vanmorgen nog even op het laatste moment gedag kon zeggen.
En Rob, vergeet geen scones te proeven!
Dan begint je vakantie pas.
Een pint, fish and chips en scones!
Enjoy
Beste Rob en Heike,
Als jullie medecamperaar is het heel leuk om jullie verhalen te lezen over de eerste grote reis van Wittje. Las dat ie goed op gewicht was ๐
Jullie eigen huisje op wielen neemt jullie mee naar allemaal mooie plekken en avonturen.
Ga er samen van genieten pesionados! En mocht je vragen hebben over tips and tricks, let me know!
Goede reis!!